donderdag 4 december 2008

Opening Online Educa Berlin

Vanmorgen is Online Educa Berlin gestart met o.a. een presentatie van Michael Wesch over de future of education, een goed en snel verhaal over de ontwikkelingen op het gebied van web 2.0 en de impact ervan op leren en onderwijs. Op de elearning blog kun je reacties lezen.

Michael Wesch
Dubbed "the explainer" by Wired magazine, Michael Wesch is a cultural anthropologist at Kansas State University exploring the impact of new media on human interaction. After two years studying the effects of writing on a remote indigenous culture in the rain forest of Papua New Guinea, he has turned his attention to the impact of social media and digital technology on global society. His videos on technology, education, and information have been viewed over seven million times and are frequently featured at international film festivals and major academic conferences worldwide. Wesch has won several major awards for his work, including a Wired Magazine Rave Award and the John Culkin Award for Outstanding Praxis in Media Ecology. He is also a multiple award-winning teacher whose teaching projects are frequently featured in the Chronicle of Higher Education and other major media outlets worldwide. Wesch is currently serving on the Editorial Board of Advisors for Encyclopaedia Britannica.

Gisteren hebben we met de aanwezige Avansdirecteuren de Avans visie op elearning besproken en geinventariseerd welke vragen bij hun leven over de rol van elearning en met welke onderwerpen zij tijdens de conferentie aan de slag willen. Thema's zijn:
- de verwachtingen van generation Y (ook bekend als net generation, digital natives, Einstein generatie);
- de mogelijkheden voor toepassing van social software (web 2.0) in het onderwijs;
- gebruik van ict om de werkdruk van docenten te verlagen.
Vrijdagavond kijken we samen terug op de conferentie en proberen concrete projecten/activiteiten te benoemen die we in de komende periode samen gaan aanpakken.

Geen opmerkingen: