Presentatie van Michael Wesch, Assistant Professor of Cultural Anthropology, Kansas State University, 29 januari 2008 getiteld: ´Human Futures for Technology and Education´
In deze vlotte presentatie maakte Wesch duidelijk dat de digitale informatie technologie enorme implicaties heeft voor het onderwijs en ons dwingt opnieuw na te denken over hoe we leren, hoe we onderwijzen, en wie we onderwijzen. We moeten proberen deze implicaties beter te begrijpen. Volgens Wesch verschuift het accent van onderwijzen naar leren. Het gaat daarbij steeds minder om inhoudelijk vastliggende kennisgebieden maar om vloeiende kennis, datgene wat wij er van maken. Daardoor ontstaat ´collective intelligence´, expliciete kennis die opnieuw wordt geformuleerd door kritische outsiders (bijvoorbeeld door wikipedia) en impliciete kennis in netwerken. Hij launchte op dag van deze presentatie het volgende filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=NLlGopyXT_g&feature=related
Idee: een geweldige spreker voor de onderwijsdag.
dinsdag 5 februari 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Great Stuff!
We need to also check out not only the "what" as Dr. Wesch shows, but also the "how" in reagrds to the pedagogical implications and for the LIC... the question how can we lead in this process?
Leuk filmpje! De videoreactie er op van 'RELitube' (http://nl.youtube.com/watch?v=StTLXmElYUA&watch_response) is trouwens wel een erg leuk vormgegeven kritiek!
Zie ook het verband tussen Wesch en Siemens!
Een reactie posten