donderdag 17 september 2009

tussentijdse evaluatie Madrid





Madrid is leuk maar ja wat hebben we er aan als Avans?

Petra:
- Hoe kies je een partner op instituutniveau / op academieniveau / op opleidingniveau we moeten hierover communiceren.....
- Aantal contacten dat we gelegd hebben is leuk we zien potentieel. Zuid Afrika kan gezien
worden als potentieel.

Geleerd:
- Verschillen double degree en joint degree en de kansen die daaraan gekoppeld zijn. Nies vraag
of dat mag.

We(i)e(d):
Geleerd:
- Nieuwe contacten bij internationale agents en hoe we daarmee omgaan: agentmanagement.
- We moeten wel de onderlinge interne communicatie tussen academie en diensten verbeteren.

Harrie
- heeft drie concrete instellingen die wel willen meewerken en nadenken over samenwerking rondom het opdoen van kleine ervaringen; opening.
- tips voor onze websites: google heeft zoekmachines per land zorgen dat we op de focuslanden op de goede termen en bovenaan op de nummer 1 hit staan. Gebruik studenten uit het het land van herkomst.

Liz
- Contacten gelegd in de landen die ze zoekt, Spanje en Franktijk
- Geinspireerd geraakt, zie blog

Raymond
- heeft een certificaat gehaald tijdens de workshop kan in zijn portfolio ter bespreking op het
functioneringsgesprek
- Waarom doe je aan studentexchange, wat maakt het sturen van een student naar het
buitenland effectief. Tips om double degree en single degree goed te stroomlijnen; bij
overdracht aan een anders universiteit begeleiden ondertussen:
gebruiken van bijvoorbeel faceboek en hoe kun je ze het geleerde gebruiken.
- Raymond gaat volgend jaar een workshop geven over programmavergelijking

Nies
- Professor Fluffie; Moeten we een Avansmascotte maken?
- Tastbaar resultaat van Liz, sticky Stellenbsoch
- Veel visitekaartjes ontvangen
- Workshop intercultural competenties voor studenten. Hoe krijg je studenten naar het buitenland, hoe zorg je dat ze wat leren. Meetinstrumenten etc. Nies maakt nog een verslagje hiervan voor ons. Oefening: Stel je hebt 30 studenten. Iedereen krijgt zelfde aantal kaarten spelen het zelfde spelletje. Iedereen denkt dat ze de zelfde regels gebruiken maar.....

Kortom we hebben al veel geleerd maar de boodschappenmand is nog niet vol.

Geen opmerkingen: