dinsdag 22 september 2009

Terugkijken op een paar enerverende dagen

Mijn verwachtingen zijn redelijk uitgekomen. Ik heb me gefocust op de contacten voor maintenance en ben een aantal enthousiaste partnerinstellingen tegengekomen. Het bezoek aan de technische opleidingen van de UPM (Universidad Polytechnica de Madrid) van Paul en mij was boeiend. Na een snelle lunch hebben we een uitgebreide rondleiding gehad door de labs. Deels erg verouderd, deels (door bijdragen van bedrijven) zeer up-to-date. Vooral elektrotechniek was zeer interessant. Vervolgens hebben we over inhouden gesproken. Ze zijn daar heel erg LEAN met hun programma! Het lesrooster is al voor een jaar vastgelegd.

De workshop was zeer interessant, hoewel ik alleen de ochtend heb kunnen bijwonen. de multicultural classroom is een echte uitdaging. Ik ga zeker de discussie met het team aan om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op de komst van verschillende nationaliteiten. De workshopleiders lieten een video zien met de meningen van buitenlandse studenten over Nederlandse docenten: ze zijn erg 'scheduled', ze zijn niet warm en ze willen bij de voornaam genoemd worden!

Geen opmerkingen: