woensdag 20 januari 2010

Educational gaming

Penn State University

ELI Annual Meeting 2010

In de Pennsylvania State University wordt het gebruik van games actief bevorderd vanuit een centraal universiteit-breed initiatief, de Educational Gaming Commons (EGC).
EGC is een centrale eenheid die ontstaan is in 2007 omdat er bij Penn State geen gaming majors of gaming faciliteiten waren, terwijl er bij docenten en studenten wel interesse was om games te gebruiken en iedereen lang elkaar heen werkte. Het budget is ongeveer $ 70,000 per jaar.
Het doel is om een community van gebruikers te creeren en een fysieke en virtuele omgeving te creeren om de brede invoering van games te faciliteren.
De activiteiten bestaan uit game design samen met docenten, consulting, verzorgen van een infrastructuur, onderzoek en ondersteunen van cursussen. De totale staf bestaat uit iets meer dan 2 fte (5 personen). er wordt samengewerkt met commerciele bedrijven.

In de labomgeving staan alle drie de "grote" game-consoles (Xbox, PS3 en Wii), 5 grote flatscreenschermen, 8 high-end pc's. Geen Mac's omdat die niet zo goed met de commerciele gamesoftware werken!!!!!!
Er zijn veel commerciele PC-games aanwezig (World of warcraft etc). Ook game-authoring software: Source, Alice (CMU), Scratch (MIT), XNA Studio Express, Warcraft 3 editor.

Games worden gebruikt in cursussen, in onderzoeksprojecten, maar ook informeel door studenten. (voor fun). Na 2 maanden waren er al 1300 unieke bezoekers geweest.

Projecten portfolio: Engagement rewards, via een proposal aanpak waarbij er 2 worden geselecteerd, 1 commercieel en 1 design, die elk $ 5,000 krijgen.

Voorbeeld:

Muziek onderwijs via Guitar Hero projecten voor studenten die worden opgeleid als muziekleraar. Doel is om deze studenten bekend te maken met de leefwereld van hun toekomstige leerlingen, hoe zij via games muziek maken. EEn van de conclusies is dat je op deze manier de verbinding maakt tussen schoolactiviteiten en vrije tijdbesteding en dat werkt erg goed.

Een designproject: Chemblaster, een speciaal voor een on line scheikunde cursus ontworpen spel. Dit spel is ontworpen om studenten op een speelse manier het periodiek systeem te leren kennen.

SimHealth wordt gebruikt om een beleid voor gezondheidszorg te ontwikkelen.

Er wordt ook veel met virtuele werelden als second life gewerkt.

Een spel als world of warcraft wordt gebruikt om buitenlandse studenten Engels te leren. De ervaring is dat dit sneller gaat door de aanwezigheid van een context.

Spellen die bouwprojecten simuleren etc etc.

1 opmerking:

René v.dr. Burgt, zei

De capaciteit hebben we al in huis!
http://punt.avans.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=9187&Itemid=29

Nu nog goed uitnutten :-)