dinsdag 14 februari 2012

The multiple pathways model: using brain research to orchestrate learning

Janet Zadine, Educational Neuroscientist
Di 14 February 2012; 10:00 uur

Zie voor extra info ook: http://www.brainresearch.us/ (her website)

What is Learning:
- learning is as biological process invented for survival!
- Learning is the formation of new synapses and dendrite branching .... So ... Learning is making connections!! Important is: time, frequency, importance of information to the learner (provoking is a very good strategy concerning the importance for the learner :))) )

The Multiple pathways in the brain that orchestrate learning:
[en let op: de hersenen werken als orkest, ofwel alle 'pathways' werken uiteindelijk samen]
- sensory motor: visual, auditry, speaking and writing, (
- processing time: sing it
- reward/survival: students learn what is important, emotional, novel, meaningful, real life
(experiment met spotted afbeelding ... Hersenen zien onmiddelijk patronen ... En dat is Maar goed ook, Herken je meteen een tijger tussen de bladeren van een struik, nodding om te overleven)
- develop frontal lob ... Gebeurt op basis van stimulating en challenging. Die frontal lob werkt het hardst (en hier komt dan ook de cognitive load het sterkst naar voren). De lob werkt bij: new tasks, higher order tasks, etc.
Important goal is reducing cognitive load: distraction, multi- tasking, paraphrasing, achieving fluency.
- exceptional multiple pathways: hier was ik het even kwijt ....
Learning pathways: no matter of preference it is a matter of brain wiring
- finally: EMOTION IS CRITICAL TO LEARNING! Emotion drives attention en attention drives learning!

Zie ook het werk van James Zull: bijvoorbeeld
The art of changing the brain: enriching teaching by exploring the biology of learning
Door James Ellwood Zull







Geen opmerkingen: