woensdag 30 januari 2008

LITRE




LITRE: Learning in a Technology-Rich Environment
Onderzoek naar de invloed van technologie op het leren van studenten.


Doel Universiteit m.b.t. technoly en onderwijs:
- verbeter het leren van de student m.b.v. technologie
- systemtisch effectiviteit van inzet technologie evalueren
- leren van de ervaring en successen met als doel opschalen naar universiteit breed gebruik

Resultaten tot nu toe (het geleerde):
a) technology enhances student learning by enriching content in various ways
b) technology facilitates communication, collaboration, feedback and interaction
c) technology enables new, flexible/adaptable learning
d) attitude of users towards technology is essential


Lessen m.b.t. het onderwijzen/leren met technologie:
1) Grootste winst hangt een op een samen met de manier waarop de docenten technologie onderwijskundig verantwoord en doordacht inzetten en hun studenten stimuleren en ruimte geven;
2) Infrastructuur en support zijn crucial;
3) het gebruik van technologie vraagt de nodige investering in tijd en 'requires university recognision and reward';
4) ze hebben enkele interssante lessen geleerd als het gaat om effectieve strategieen mbmtm de specifieke technologieen (ze vertelde alleen niet welke --> voor details zie hun website --> http://litre.ncsu.edu/

Voor hun student learning toolkit zie --> http: //litre.ncsu.edu/sltoolkit/litre_toolkit_final.htm

Feitelijk wat saaie presentatie ... ik ga er van uit dat de webverwijzingen nog nuttige dingen zullen opleveren.
OEPS .... IK WAS NET TE SNEL MET MIJN REACTIE ..... na het posten kwam er alsnog een leuk deel over een in second life ingerichte leeromgeving en een life interview met de avatar van een student die op dat moment in die leeromgeving rond hing.

Geen opmerkingen: