Hierbij een update van de PBPR-conferentie tot nu toe.
Vandaag heb ik, naast de keynote waarover Ronald al eerder berichtte, 3 paperpresentaties en 1 workshop bijgewoond.
De eerste presentatie ging over de waarde van zelfevaluatie bij peer tutoring in de opleiding kinesiologie (fysiotherapie in Vlaanderen). Het uitgevoerde onderzoek (Leuven) leverde als resultaat op dat het invoeren van een formeel zelfevaluatiemoment in een bepaalde trainingsopzet voor het leren beheersen van Basic Life Support géén positief effect had op de performance van de studenten. Volgens de onderzoeker (Peter Iserbyt) duiden de resultaten erop dat zelfevaluatie op zich nog niet leidt tot betere leerresultaten, maar dat het nodig is dat studenten in paren reflecteren of evalueren, of dat zij geschikte 'instructional tools' (niet nader gedefinieerd) gebruiken.
Volgens Iserbyt redenen genoeg om het belang van individuele evaluatie en reflectie nader te overwegen!
woensdag 26 november 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten