Openingssessie Learning 2013, zondag 3 november 2013:
Opzet sessie: spelen met het interviewen van mensen en interactie met en in de zaal. Grote zaal enthousiastelingen meteen in beweging met enkele simpele opdrachten gericht op het interviewen van elkaar. Inspirerend en leerzaam hoe interview en interactie met en in de zaal worden vermengd! Alleen al van de werkvormen die langskomen is het nodige te leren.
Overigens de sessie werd life 'sketchnoted' vanuit Californië (dacht ik).
Enkele inhoudelijke dingen die ingebracht werden:
1) eLearning neerzetten als 'brand'. Daar zijn we nog ver vandaan en is dringend nodig. Rebranden, is een must, want de brand eLearning is nu vooral 'booooooooring'
1) eLearning neerzetten als 'brand'. Daar zijn we nog ver vandaan en is dringend nodig. Rebranden, is een must, want de brand eLearning is nu vooral 'booooooooring'
De leeromgeving en zeker ook de virtuele moet zodanig aansprekend worden dat men er gewoon actief wíl zijn!
Dé challenge bij rebranding is: consistency
2) Stik goed initiatief (blijkbaar al voor de 4e keer): 30 under 30 die ons tijdens het congres als "coach, mentor, learning leaders" de weg gaan wijzen :)) . Wij mogen hen steeds benaderen, maar omgekeerd zullen zijn ook ons overal waar ze ons tegenkomen kunnen bestoken met vragen ... Thema: Where is learning going ...
Dé challenge bij rebranding is: consistency
2) Stik goed initiatief (blijkbaar al voor de 4e keer): 30 under 30 die ons tijdens het congres als "coach, mentor, learning leaders" de weg gaan wijzen :)) . Wij mogen hen steeds benaderen, maar omgekeerd zullen zijn ook ons overal waar ze ons tegenkomen kunnen bestoken met vragen ... Thema: Where is learning going ...
Meteen ook een leuke pecha kucha presentatie door die 30 :)) echt wel inspirerend ...
Het idee hierachter: we moeten continu werken aan de toekomst, dus ook aan de overdracht van het 'learning leader' zijn.
Waarneming: Wat een talent hebben we eigenlijk rondlopen (óók bij ons!). Boodschap: benut dat talent op een creatieve manier.
Het idee hierachter: we moeten continu werken aan de toekomst, dus ook aan de overdracht van het 'learning leader' zijn.
Waarneming: Wat een talent hebben we eigenlijk rondlopen (óók bij ons!). Boodschap: benut dat talent op een creatieve manier.
3) Learning Technology helpt: het geeft de leerder macht over/invloed in zijn eigen leerproces ... Nodig: Versterken personal learning environments en in deze zin ook het gebruik van 'learning dashboards'?
4) Ook hier werden inzichten uit de neurocognitie met elkaar gedeeld op het hoofdpodium.
4) Ook hier werden inzichten uit de neurocognitie met elkaar gedeeld op het hoofdpodium.
Elkaars mentor en inspirator zijn lijkt een belangrijke onderdeel van de aanpak hier ..
Deelnemers worden continu uitgedaagd ook werkelijk te participeren en bijdragen te leveren ...
Deelnemers worden continu uitgedaagd ook werkelijk te participeren en bijdragen te leveren ...
Voor veel meer foto's en graphic notes zie:
http://emasie.smugmug.com
1 opmerking:
Goed he zo'n initiatief en iets wat we zo over kunnen nemenbij het LIC. Zeker als we er ook nog ICT bij inzetten
Een reactie posten