donderdag 22 januari 2009

Game based learning

Game-Based Learning: The Good, the Bad, and the Ugly
Elizabeth A. Evans, Academic Outreach Specialist, University of North Carolina at Chapel Hill

This session will focus on three aspects of gaming in higher education: What new opportunities can games bring to our students' learning experiences? What issues of concern surround the discussion about games in higher education? What are the major barriers to progress?

New opportunities:
- multidisciplinair leren, gebruik maken van kennis, concepten uit verschillende disciplines
- levenslang leren, door games ook beschikbaar te stellen nadat de student de instelling heeft verlaten
- veiligheid: geef de student risico, gevaar en bespaar geld (bijv. uitvoeren van gevaarlijke experimenten)
- ondersteunt informeel leren
- research mogelijkheden

Concerns:
- veel data over mensen, hoe zit het met privacy?
- veel verschillende interfaces, het kost tijd om te leren hoe een game werkt; het is lastig om dit in de infrastuctuur in te bouwen
- geslacht, ras, leeftijd, cultuur heeft invloed op de aard van de games die iemand speelt
- verslaving?
- verschillen in ervaring en expertise van docenten en studenten
- toetsing
- morele/ethische aspeten
- kosten van ontwikkeling en van spelen van games

Barriers:
- geld
- skills
- not invented here
- tijd

Weinig nieuws dus, misschien meer te vinden via hun link:
http://learnit.unc.edu/games4learning

Geen opmerkingen: