dinsdag 20 januari 2009

Personal Publishinh and the New Conversation

Hele snelle enthousiaste aaneenschakeling van ervaringen in het gebruik van publicatieplatformen. Nuawelijks te verslaan (vooral veel beeld materiaal .. ik had mijn Flip niet in mijn hotelkamer moeten laten liggen ... had nu geholpen).

Essentie: Zowel docenten als studenten vinden het belangrijk ervaringen vast te kunnen leggen en te kunnen delen, te kunnen publiceren. Een gesloten leeromgeving is dan niet het goede platform .. immers ... heel fundamenteel: degene die publiceert behoort het volledige eigenaarschap te hebben en te (kunnen) houden. Uiteindelijk ging het hier steeds over en niet meer zozeer over de onderwijskundige meerwaarde.

Verder kwam ook weer de meer traditionele vraag aan bod ... als ik dan als docent feedback geef .. kan dat afgeschermd worden van andere lezers.
Ook hier kwam toen (gelukkig) de discussie weer op gang over eigenaarschap. En die ligt bij de student en die blijft daar ook liggen. Ook als het gaat om wie feedback mag geven en wie dat dan weer mag lezen en zo.

Geen opmerkingen: