woensdag 21 januari 2009

Institutionalizing the ePortfolio

Fowler, Watson, Zaldivar: Virginia Tech.

Ze gebruiken open source portfolio onderdeel van Sakai.

Implementation experiences:
At the institutional level:
a) alligment with strategic initiatives
b) develop de right lanquage to communicate
c) Forming key partnerships
d) Engage in the conversation [be invited in key-meetings]
e) Advocacy fostered for portfoliosystem (learn the system, identify faculty for pilots, align articulated goals, keep internal leaders in the loop, form partnerships with other units)

Two case studies
- English (Graduates 500 majors/year)
- Dietetics (graduates 90 majors/year)


Eigenlijk heeft hun verhaal me niet echt geinspireerd (zie enkele foto's)












Professional development for future faculty

Ze investeren nadrukkelijk in het bekend maken van hun studenten in opleiding tot docent met ePortfolio, het nut, de kracht, onderwijskundige verantwoord en doordachte toepassingen en zo.
Gaat vooral ook om bewustwording zodat ze ook straks in hn eigen onderwijspraktijk portfolio's effectief in kunne zetten, de studenten de goede feedback kunnen geven en dergelijke.

Zagen ook wel enkele interessante voorbeelden van studenten (als je onderstaande foto kunt lezen kun je de links vinden).

Geen opmerkingen: