donderdag 4 juni 2009

The last lecture: Edineb 4-6-2009: 14.00

John Stinson

Visie op 21st Centruty Education, gepresenteerd door John bij 1e Edineb conferentie in 1991:
- eduacation that:
+ studenten actief betrekt
+ uitdaagt
+ studenten ruimte geeft zichzelf actief te ontwikkelen
+ waarbij zij actief jun kennis gebruiken en nieuwe kennis construeren
+ ...
- is enriched and facilitated with technologie

Wat is daar nu van terecht gekomen de afgelopen 18 jaar?

Zijn conclusie:
- technological enhancement more thenpossible
- changes in the educational proces much more limited ... industrial approach still dominant.

What Contrains change:
- narrow discipline focus of many faculty
- focus on discipline oriented research ... so ... narrow scholarship
- "coverits" - orientation toward teaching rather then learning
- faculty comfot
- faculty reward system (nl meer gericht op pubicaties dan op onderwijs)
- traditional class structure
- physical facilities
- faculty governance and administration

Needs for 21st centrury education must be ....
- engaging!
So ... know the audience (diversity, diversity, diversity), focus on relevant learning (real learning experiences),identify learning outcomes (and incorporate meta holistic outcomes as well as content specific outcomes), use engaging technology, focus on learning architecture
- convenient! So see to it that it kan be accessed any time, any place, any way (technology enables ...)
- transforming ! So its about using knowledge and create knowledge that is going to be used in stead of inert knowledge [so: define a challenge, issue an identification, build in inquiry, think of an activity, situation, problem, project to drive the learning, build in the need for refection (together the learning archtecture)].

Mijn conclusie:
Ook wij zijn er nog lang niet, ook al denken we dat wél. De hier genoemde principes zijn niet alleen voor de amerikaanse situatie, ook al is daar de af te leggen weg vaak nog wat groter.

..... en verder ....... veranderingen in het onderwijs gaan niet zo snel als een aantal van ons willen en denken dat kan ...... het is een kwestie van lange adem .... VOLHOUDEN DUS

Geen opmerkingen: