donderdag 4 juni 2009

Relating students preferences in a blended learning environment for learning statistics

Bijdrage Universiteit Maastricht; Edineb 4 juni 2009: 11.30

De blend is: de PBL-sessies zoals Maastricht die toepast + een tool om studenten beter voorbereid naar die bijeenkomsten te laten komen (= opnieuw een toepasing van ALEKS, nu toegepast op statistiek).
De tool komt in de plaats van de traditionele practica! EN werkt ook nog eens de verschillen weg (althans het geeft de studenten de mogelijkheden om dat te doen).


Zie vooral ook het ingezonden paper van Dirk Tempelaar, waarin met name ook relaties zijn gelegd tussen het gebruik van het tool en verschillende leerstijlen (leuk want het onerzoek is door de studeten zelf gedaan op zichzelf). Ook is de realtie gelegd tussen het gebruik en de studie resulaten.

Het onderzoek heeft aangetoond, dat en e-tool absoluut geschikt is voor een brede range van leerstijlen, waarbij verrassend genoeg ook naar voren kwam, dat met name de vrouwen zeer goed vertegenwoordigd wren bij de groep heavy eLearners.

Mijn conclusie:
ALEKS is absoluut interessant om ook voor ons maar eens te bekijken en wellicht te gebruiken. Is een (inmiddels Amerikaans) tool ontwikkeld door twee Belgische professoren (NIET Rudi).

Geen opmerkingen: